Спільними зусиллями виховуємо

любов до читання
(рекомендаційний список літератури для батьків)

          Освіта дитини починається з навчання читати і писати. І відбувається це здебільшого в родинному колі. У сім’ї прищеплюються і любов до книг, і отримання задоволення  від  процесу читання, і звичка бути постійно з книгою й неможливість існування без неї.               

           Дитина відчуває духовну єдність із родиною тільки тоді, коли батьки усвідомлюють взаємозв’язок між розвитком молодшого покоління і освітнім рівнем старшого покоління.               

            Головна відмінність сімейного читання від інших його видів – класного, позакласного та домашнього, полягає у тому, що батьки, використовуючи книгу, починають по-справжньому займатися духовним розвитком своєї дитини, формуванням її особистості.               

Дитина вчиться спочатку слухати книгу, потім перегортати сторінки, запам’ятовувати слова, які бачить або чує. Читання дає їй і багато чого іншого: можливість посміятися та поплакати разом, навчитися не розгублюватися в життєвих різноманітних ситуаціях – а це саме те, що кожна дитина повинна вміти.               

Ось чому ми, бібліотекарі, звертаємося до вас, батьків: тільки спільними  зусиллями ми зможемо відродити гарну традицію сімейного читання, тільки ви станете запорукою успішності ваших дітей, якщо надасте їм можливість долучитися до світових книжкових скарбів, що зберігає бібліотека. 

Рекомендуємо

КНИГИ:

Горбатенко Л. П. Повчальні казки / Л. П. Горбатенко. — Х. : Промінь, 2007. — 48 с. : ілюстр.
Книга сказок для семейного чтения
 / [худож. С. Бордюг и др.]. — М. : Планета детства, 2003. — 295 с. : ил.
Таємниця твоєї душі : вибр. християн. оповід. й притчі для сім’ї та шк. / [упоряд. В. Семчука ; пер.
Л. Миколаюк ; мал. І. Шкварок]. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2008. — 414 с. : ілюстр. — Бібліогр.:
с. 403-405.
 

СТАТТІ
Іванюк Сергій. Сергій Іванюк: «Не минулому судити майбутнє» : [проблема читання] / Іванюк, Сергій ; розмовляла Марія Матвієнко // Літературна Україна. — 2012. — № 16, 19 квіт. — С. 14.
Слапчук Василь. Василь Слапчук: «У світі обов’язково є книжка, написана тільки для вас» / Слапчук, Василь ; розмовляла Ганна Протасова // Літературна Україна. — 2012. — № 18, 3 трав. — С. 14.
Чічкан Т. М. Виховуємо любов до читання / Т. М. Чічкан  // Шкільна бібліотека. — 2012. —
№ 5. — С. 87-89.

Богомолова, О. М. Как научить ребенка любить книгу: практикум для родителей /
О. М. Богомолова // Школьная библиотека. — 2011. — № 3. — С. 54-56. — Бібліогр.: с. 56.
Время читать книги : вместе с семьей  // Дошкольное воспитание. — 2010. — № 3. — С. 115-117. — Бібліогр.: с. 117.

Голубева Н. Л.  Институт семейного чтения: исторические предпосылки и перспективы развития /
Н. Л. Голубева // Школьная библиотека. — 2010. — № 6-7. — С. 101-108. — Бібліогр.: с. 108.
Дереза Людмила. Кінець епохи Гутенберга? : книга і читання в сучасному світі / Л. Дереза  // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 2010. — № 2. — С. 2-5.
Ємець, Альона. Ілюстрація в дитячій книжці: читаємо, розглядаємо, спілкуємося / А. Ємець,
О. Коваленко // Зростаємо разом. – 2011. — № 9. – С. 12-14.
         У цій статті розповідається про творчість деяких славетних ілюстраторів, як правильно з малюком розглядати, аналізувати й розуміти книжкові ілюстрації.
Ємець Альона. Проблеми вивчення сучасної дитячої літератури / А. Ємець // Початкова школа. — 2011. — № 6. — С. 35-37.
Ємець Альона. Як книги допомагають виховувати / А. Ємець // Зростаємо разом. — 2011. — № 1. —
С. 16-18.- Продовж. № 2-4.
Іванова Яна. Проблеми дитячого читання та шляхи їх розвязання / Я. Іванова // Бібліотечний форум України. – 2011. — № 4. – С. 35-35.
У статті аналізується, яким чином можна спонукати дітей до читання та якою є роль читання у формуванні підростаючого покоління.
Копач Г. С. Виховання у дітей інтересу до читання / Г. С. Копач // Шкільний бібліотекар. — 2011. —
№ 2. — С. 2-5.
Як виховати у дітей інтерес до читання.
Козак Інна. Вчимо малят читати за методикою М. О. Зайцева / І. Козак, Л. Ровінська  // Дошкільне виховання. — 2011. — № 12. — С. 18-21. — Бібліогр.: с. 21.
Ломакина, Н. В. Любимые книги нашего детства / Н. В. Ломакина // Школьная библиотека. — 2011. —
№ 3. — С. 71-74.
Рабович, Галина Васильевна. Читаем всей семьей : [як вибрати дитині корисну книгу для читання : коло дитячого та сімейного читання : поради батькам : рекомендаційні списки літератури] /
Г. В. Рабович  // Школьная библиотека. — 2011. — № 1-2. — С. 65-73. — Продовж. Початок № 9-10, 2010.
Скокова Л. Читання у структурі культурно-дозвіллєвих практик населення України / Л. Скокова  // Бібліотечна планета. — 2010. — № 1. — С. 14-17. — Бібліогр.: с. 17.
Фактори, що впливають на регулярність читання, вплив інформації та комп’ютеризації на практику читання, соціологічні дослідження.
Чиндилова О. Чтение художественной литературы дошкольниками: подходы к пониманию и формы реализации : художественно-эстетическое развитие / О. Чиндилова // Дошкольное воспитание. — 2011. — № 1. — С. 59-61. — Бібліогр.: с. 61.