ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА



1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице. 
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво. 
3. Гроші та педагогіка малосумісні. 
4. Нехай усі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку. 
5. Не заходь у душу до дітей, якщо тебе про це не просили. 
6. Іди на урок із радістю, виходь із уроку з приємною втомою. 
7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся. 
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу. 
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре. 
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона. 
11. Намагайся їсти кожен день. 
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя. 
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи. 
14. Люби кого-небудь , крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку. 
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина. 
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш. 
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком усе менше. 
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей. 
19. Якщо ти вмієш звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив. 
20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють. 
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя. 
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в це й хтось не повірить. 
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла". 
24. Не спи на уроці: дурний приклад заразливий. 
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес. 
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те. 
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.

Психолого-педагогічні спостереження американського
вченого Дороті Нольте


1. Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони вчаться насильства.
2. Якщо діти живуть в умовах постійної критики, вони вчаться засуджувати.
3. Якщо дитину постійно висміювати, вона вчиться зневажати себе.
4. Якщо дітей постійно соромлять, вони вчаться почувати постійну провину.
5. Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони вчаться терпимості.
6. Якщо дітей підтримують, вони вчаться впевненості в собі.
7. Якщо дітей хвалять, вони вчаться самоповаги.
8. Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони вчаться бути справедливими.
9. Якщо діти живуть у безпеці, вони вчаться довіряти.
10. Якщо діти живуть з визнанням, вони вчаться дружелюбності, вони вчаться знаходити любов на землі.



Золоті правила англійського
педагога В. Локсона


1. Якщо дитина не хоче щось робити — не примушуйте її. Залишіть завдання і поверніться до нього, коли у дитини з'явиться відповідний настрій, визріє інтерес.
2. Завжди пристосовуйтеся до потреб та інтересів дитини.
3. Частіше хваліть і підбадьорюйте дитину, навіть якщо в неї щось не виходить.
4. Не поспішайте робити висновки. Дитина може довго не виявляти помітних ознак прогресу, а потім стрімко просунутися вперед.
5. Не порівнюйте дитину з іншими. Діти всі різні, якби це було не так, світ би став нецікавим.
6. Не виявляйте негативізму, якщо в дитини якесь уміння виробляється не тоді, коли ви на це чекаєте.
Деякі діти повільно набирають запас знань і слів.
7. Не старайтесь переключати дитину на іншу діяльність, навіть якщо вважаєте, що вона виконує її надто довго; дитина сама знає, коли їй треба зупинитись.
8. Вашим супутником має бути допитливість дітей, а міркою — ставлення дитини до вихователя.